Mittwoch, 16. Dezember 2009

Gutschein/Geschenk-Karte


Hallo Ihr Lieben!

Ich bin ja stolzer Gastdesigner von Whiff of Joy für die Monate Dezember und Januar. *freu*
Und hier ist mein erster Workshop für Whiff of Joy.
Er ist in Englisch und bestimmt voller Fehler. *oops*
Ich hab mir vermutlich auch etwas viel zu kompliziertes ausgesucht, aber naja.....nicht mehr zu ändern. *lach*
In meiner Sidebar findet ihr übrigens den Workshop noch einmal in Deutsch, der glaub ich besser zu verstehen ist.
Hier kommt nun mein "original" tutorial.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Today I will show you how to make a card for a little gift or a voucher.



First of all you need a stamp of your choice. (photo1)
I took the sweet Henry with his girlfriend. ;) (photo2)
My coloration is made with these copic colours. (photo 3+4).




Now you take a piece of cardstock 35 cm x 18 cm and make a fold after 8,5cm and then after 13,5cm. This is the base-card. (photo5)
After that you need some scrapbookpaper to decorate your card. (phot6). Which size you take depends on what you like.




To close the card, when it’s finish, we must take a ribbon. We need two pieces of ribbon. The first is stuck under the paper, so it looks better. And then run around the card. (photo 8+9).
For the closure of the card, we need our motive. I cut it with the Spellbinders. (photo 12). But before we stick it on the card cover, we take the second piece of ribbon and stick it under the motive. (photo 11).




Now we can wrap the ribbon all around the map. The result will look like this. (photo 14).
The outside of our card is nearly finished. Just the decoration still lacks. That will come at the end.
The inside of the card have to come first. Therefor we need a piece of cardstock 23cm x 6 cm (photo 15). If you have a scor-pal, score from both sides three times ½ inch. If you have no scor-pal, fold after 3 times 1,5cm from both sides. (photo 16).




Now fold it the way you see on photo 17.
The front of our piece of cardstock will also be decorated with scrapbookpaper (photo 18) and then we stick it into the middle of our card. (photo 19). The ist space to give a little sentiment or so.





Now our card is ready. From the outside it looks like this.




And inside there is space for a chocolate or a little stamp or what you want to give.



I hope I could explain it to understand, unfortunately my english is very bad.

Hugs,
Nicole



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Kommentare:

  1. Hab ihn dort schon bewundert:))) Hast Du ganz toll gemacht *daumenhoch*

    LG Ingrid

    AntwortenLöschen
  2. Huhu Nicole,

    schön, dass Du wieder online bist! :-) Wow, das ist ja ein cooler Workshop! Gefällt mir super gut, was Du da gewerkelt hast. Die gesamte Gestaltung mit Pattern Paper und Motiv gefällt mir ebenfalls ausgezeichnet.

    Alles Liebe
    Anja

    AntwortenLöschen
  3. Fab tutorial Nicole, do love the image and as always your creations are just superb! Liz

    AntwortenLöschen
  4. WOW Süße klasse und wegen dem Englisch mach Dir nix draus meins ist auch nicht das BESTE dafür ist Deine Anleitung und das Ergebnis ein Traum!!!
    Bussie Drea

    AntwortenLöschen
  5. Liebe Nicole!

    Erst mal möchte ich mich für die tolle Post bedanken, habe mich sehr gefreut darüber! *knuddel*
    Toller WS danke!
    Lg, Dagmar

    AntwortenLöschen
  6. Hallo nicole, ein wirklich super genialer workshop und ein tolles ergebnis!!! daumen hoch u knuddelz. lg Renate

    AntwortenLöschen
  7. Supertoller Workshop,ich finde du kannst supergut Englisch, wenn ich an mein Englisch denke kräuseln sich meine Fußnägel.
    Wichtig, verständlich und *bebildert* und genau das hast du perfekt umgesetzt.

    lg Karin

    AntwortenLöschen
  8. Hallo Niole,

    dein Workshop ist super klasse und ich habe dir noch gar nicht zum Gastdesigner gratuliert. Freu mich für dich.

    wünsche dir noch eine schöne Adventszeit
    Anja

    AntwortenLöschen
  9. Der Workshop ist super! Wunderschön!

    Liebe Grüße
    shortyrose

    AntwortenLöschen
  10. Hi Nicole,

    deine Gutscheinkarte ist der Hammer.
    Vielen Dank für den super Workshop.
    Wenn meine Weihnachtsbasteleien fertig sind, muss ich die unbedingt mal ausprobieren.

    Ganz liebe Grüße
    Fanny

    AntwortenLöschen

Ich freue mich riesig über eure Kommentare. Dankeschön!!!

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML